Lada Revolution Supersport, Rusko 2003 Otevřený jednomístný závodní okruhový spider, motor uprostřed napříč před zadní nápravou a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem DOHC, objem 1600 cm³, komprese 11,0, elektronické vstřikování, čtyřventil, výkon 147 kW (200 koní) při 8500 ot/min, točivý moment 179 Nm při 7200 ot/min. Šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením, rozvor 2400 mm, rozchod kol 1545/1502 mm, vnější rozměry 3650x1750x1200 mm, hmotnost 650 kg, maximální rychlost až 260 km/h, zrychlení na stovku za 6,5 s. Závodní vůz Lada Revolution postavila ruská automobilka VAZ pro národní sérii závodů NGSA (Nacionalnaja Gonočnaja Seria AVTOVAZ). Sportovní prototyp měl ocelový rám a karosérii z hliníku a plastů. Vůz byl připraven ve třech provedeních: Junior, Sport a Supersport. Uvedené technické údaje platí pro nejvýkonnější verzi Supersport. Podle ruských stránek NGS Lada měl vůz ve verri "RS" výkon 170 koní při 7500 ot/min, točivý moment 170 Nm při 5800 ot/min a hmotnost 720 kg. Snímky vozu pocházejí z firemního prospektu, získaného na AMI Leipzig 2004. |